Αντιγήρανση

Η γήρανση συμβαίνει σε όλους αργά ή γρήγορα. Όμως είναι κάτι το οποίο μπορεί να επιβραδυνθεί αρκετά με την χρήση ανασταλτικών παραγόντων, όπως είναι η άσκηση, η διατροφή, οι βιταμίνες αλλά και οι κρέμες αντιγήρανσης.

Υγιεινή Διατροφή

Η διατροφή, κατέχει καίριο ρόλο στην υγεία του οργανισμού. Ο ανθρώπινος οργανισμός, μέσω της τροφής πρέπει να λαμβάνει όλα εκείνα τα συστατικά που θα τον οδηγήσουν στην εύρυθμη λειτουργία του.

Η ισορροπημένη διατροφή , χαρακτηρίζεται απο μικρά αλλά αρκετά γεύματα κατά την διάρκεια της ημέρας, με τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες. Παράλληλα, πρέπει να αποφεύγεται η υπερκατανάλωση τροφών πλούσιων σε σάκχαρα, καθώς αυξάνουν το σωματικό λίπος. Ακόμη, θα πρέπει να μειωθεί στο ελάχιστο, εάν όχι εξ ολοκλήρου, η κατανάλωση αλκοόλ και το κάπνισμα.

Η ισορροπημένη διατροφή, όχι μόνο έχει ως αποτέλεσμα νεανικό και υγιές δέρμα αλλά και ο συνδυασμός τροφών, βοηθάει στην εξασφάλιση ενός σταθερού και καθόλα φυσιολογικού σωματικού βάρους.

Μαζί με την διατροφή, το άτομο θα πρέπει να ασκείται σωματικά ανά τακτά διαστήματα, για να διατηρήσει το ευ ζην, σε συνδυασμό βέβαια με επαρκή και ξεκούραστο ύπνο.H υγιεινή διατροφή σε συνδυασμό με τα κατάλληλα προϊόντα περιποιήσεις, οδηγούν σε θεαματικά αποτελέσματα. Ποια είναι όμως τα καλύτερα και ποια ταιριάζουν καλύτερα στο κάθε δέρμα.


Κρέμες 

Οι Κρέμες αποτελούν σημαντικό ανασταλτικό παράγοντα για την εμφάνιση ρυτίδων αλλά βοηθούν και στη μείωση πολλών από τα σημάδια της γήρανσης. Ανάλογα με τις ουσίες που περιέχουν χωρίζονται σε:

  • Κρέμες για την επιβράδυνση της Φωτογήρανσης
  • Κρέμες για ενυδάτωση και αντιμετώπιση της ξηρότητας
Στην πρώτη κατηγορία, περιέχονται ουσίες όπως:

  • Η Βιταμίνη C
  • Παράγωγα της Βιταμίνης Α
  • Η Υδροκινόνη
Εκτός από τις συγκεκριμένες κατηγορίες, υψίστης σημασίας θεωρείται η χρήση αντηλιακής κρέμας που βοηθάει :

  • Στην αποφυγή της Φωτογήρανσης
  • Στην πρόληψη του Καρκίνου του Δέρματος
Τέλος, Ενδύκνειται να προτιμούνται ελεγμένα δερμοκαλλυντικά. Για τυχόν απορίες ή/και προβλήματα σχετικά με την περιποίηση / φροντίδα του δέρματος, συμβουλευτείτε το δερματολόγο σας.

Συμβουλές για την Περιποίηση του Δέρματος

  • Πότε πρέπει να βάζουμε αντηλιακό;
Κάθε μέρα τις πρωινές και τις μεσημεριανές ώρες. Το αντηλιακό αποτελεί τον σημαντικότερο παράγοντα καθυστέρησης της γήρανσης αλλά και της πρόληψης του καρκίνου του δέρματος. Επίσης, σημαντικό είναι να αναφερθεί ότι ακόμα και με συννεφιά πρέπει κανείς να φοράει αντηλιακό, καθώς το 80% των βλαβερών ακτινοβολιών του ήλιου τα διαπερνά.

  • Το κάπνισμα επηρεάζει την υγεία του δέρματος;
Το κάπνισμα επιταχύνει την εμφάνιση του γήρατος και γενικώς επηρεάζει αρνητικά σε όλους τους τομείς της υγείας. 

  • Πρέπει να χρησιμοποιούμε προϊόντα ανάλογα με τον τύπο του δέρματός μας;
Σίγουρα ο καθένας πρέπει να χρησιμοποιεί προϊόντα ανάλογα με τον τύπο δέρματος (ξηρό, λιπαρό, κανονικό, ευαίσθητο) και τα δερματικά προβλήματα που έχει. Έτσι το δέρμα θα δείχνει υγιές και ζωντανό.

  • Κάθε πότε πρέπει να πλένουμε το πρόσωπό μας;
Το πρόσωπό μας επιβάλλεται να καθαρίζεται με δερματολογικά ελεγμένο σαπούνι κάθε πρωί και βράδυ, και κάθε φορά μετά από άσκηση και ιδρώτα.

  • Η ψυχολογία μας επηρεάζει την υγεία του δέρματος;
Το έντονο Στρες, πολλές φορές, αποτελεί την αιτία εμφάνισης δερματικών προβλημάτων. Ο καθένας θα πρέπει να βρει υγιείς τρόπους διαχείρισής του άγχους, για την καλύτερη υγεία του δέρματός του.

  • Πρέπει να αποφεύγουμε να ακουμπάμε το πρόσωπό μας;
Επιβάλλεται ο καθένας να αποφεύγει την επαφή των χεριών με το πρόσωπό του, καθώς, τα χέρια φέρουν στην επιφάνεια τους πλήθος μικροβίων, που μπορούν να προκαλέσουν μια πληθώρα δερματικών ασθενειών.

  • Η αποφυγή του ήλιου δεν θα οδηγήσει σε έλλειψη της Βιταμίνης D;
Η Βιταμίνη D μπορεί να προσληφθεί και από άλλες πηγές εκτός απο τον ήλιο. Μπορεί να την προσλάβουμε απο συμπληρώματα διατροφής αλλά και απο τροφές όπως:
1) Από εμπλουτισμένο γάλα, γιαούρτι ή τυρί
2)Από Εμπλουτισμένα δημητριακά
3)Από λιπαρά ψάρια( π.χ σολομός, τόνος, σαρδέλα, σκουμπρί, ρέγκα) ,από τροφές όπως το συκώτι, τα αυγά αλλά και από εμπλουτισμένα τρόφιμα όπως η μαργαρίνη.

Συμβουλές για Οικονομική και Σωστή Περιποίηση Δέρματος

      1. Αναγνωρίζουμε τον τύπο του δέρματός μας ( Κανονικό, Ξηρό, Λιπαρό,Ευαίσθητο, Μεικτό)

  •  Το Λιπαρό δέρμα, έχει λιπαρή υφή και γυαλίζει
  • Το Κανονικό δέρμα, είναι καθαρό και δεν κοκκινίζει
  • Το Ξηρό δέρμα, είναι άγριο και έχει την τάση να προκαλεί κνησμό
  • Το Ευαίσθητο δέρμα, κοκκινίζει με ευκολία
  • Το Μεικτό δέρμα, εμφανίζεται σε κάποιες περιοχές λιπαρό και σε άλλες ξηρό

      2. Η περιποίηση του δέρματος έχει τρία στάδια

  • Καθαρισμός του προσώπου πριν τον ύπνο και πριν από την χρήση οποιασδήποτε κρέμας
  • Περιποίηση με κρέμες που παρέχουν ενυδάτωση στο δέρμα
  • Προστασία του δέρματος από μικρόβια και από τις βλαβερές ακτίνες του ήλιου

      3. Χρησιμοποιούμε αντηλιακή κρέμα με δείκτη προστασίας 30 και άνω και  την ανανεώνουμε κάθε δύο ώρες

      4. Περιορίζουμε την χρήση πολλαπλών προϊόντων , καθώς κάτι τέτοιο τείνει να προκαλεί ερεθισμό στο δέρμα. Επίσης, πριν την εφαρμογή στο πρόσωπο, καλό είναι να γίνεται η δοκιμή της κρέμας πρώτα στον Έσω καρπό, για την αποφυγή αλλεργίας.

      5. Τα ζεστά μπάνια και τα ντουζ (ειδικά το χειμώνα) πρέπει να είναι σύντομα γιατί το αντίθετο μπορεί να προκαλέσει ρωγμές στο δέρμα.Το δέρμα δεν χρειάζεται τρίψιμο με σφουγγάρια κτλ. Απαραίτητη είναι η ενυδάτωση του δέρματος μετά το μπάνιο για την αποφυγή τυχόν ξηροδερμίας, η οποία οδηγεί σε έκζεμα κ.α.

      Συμπερασματικά: Το πιο ακριβό προϊόν δεν σημαίνει ότι είναι και το καλύτερο. Το πιο σημαντικό είναι να χρησιμοποιεί κανείς προϊόντα ανάλογα με τον τύπο και τα προβλήματα του δέρματος του, και αν έχει απορίες να συμβουλευτεί το δερματολογο του.